Sunday, January 3, 2010

Untuk Selamanya

Andainya ku pergi
Usah disesali
Kerana ku sangsi
Adakah cinta masih di sini

Andainya kau tahu
Ku mencintaimu
Kupasti dirimu
Tak akan tega melukaiku

Sampai bila akan begini
Menyimpan rahsia hati
Relakanlah aku pergi
Walau cinta masih di hati
Dan air mata menemani
Langkahku yang semakin tak pasti
Membawa kelukaan ini

Bila sampai waktu nanti
Ku harap kau kan mengerti
Mungkin bahagia atau derita
Takdir ku terima

Tuhan tunjukkanlah
Cahaya kebenaran
Kenangan bersamamu
Kan bersemadi untuk selamanya



Lirik lagu yang cukup bermakna dalam hidup aku...
Mungkin bagi yg lain..isinya hanya sekadar lirik..tapi bila aku dengar lagu ni berulang kali...ada betulnya...Manusia ni selalu xsedar kehadiran seseorang..tak menghargai apa yg org tu buat...yang dicari hanyalah kesempurnaan...Mmglah x dinafikan siapa yg xnak org yg sempurna, tapi kalau betullah dia ikhlas, 4 sure org tu akan nampak sempurna pada pandangan mata dia...(walaupun kenyataannya, mana ada manusia sempurna beb)..
Begitu juga dgn kehilangan...bila dah xreti nak appreciate benda depan mata...bila dah xde..time tu lah nak terasa...time tu lah nak tercari2..time tu jugaklah nak rasa sesal tak sudah....Come on lah...bersyukur dgn apa yg ada....mmglah kita ada hak untuk memilih..tapi kdg2 kita xsedar..sebenarnya yg ada depan mata kita tu stay tuk kita..kita lak terkial2 cari org lain..at the same time kita lukakan hati org tu....

Luka melukakan tu biasa..hahaha...manusia ni mmglah camtu...kdg2 xsedar...aku pun camtu gak...

NIAT aku cuma satu : berubah untuk menjadi yg lebih baik...aku sedar kelemahan diri
HARAPAN aku pula : niat aku tak dipatahkan mcm tu je dgn menutup peluang utk aku berubah
PERMINTAAN aku : masa..............






No comments: