Friday, March 12, 2010

Nasi Kerabu Oh Nasi Kerabu...


"Nasi warna biru?boleh makan ke?"
ni lah dialog first yg keluar dr mulut aku bila nampak nasi ni...Pelik betul la kenapa mesti warna biru?Pelik2...First time makan nasi ni masa kat SESERI dulu...tu pun..amik nasi ngan ikan goreng je..Yelah..mana lah tau yg nasi ni kena makan ngan ulam2 segala...Makan camtu je..dalam hati terdetik.."peliknya rasa...apa yg special sgt?"
Lepas drpada tu...xnak dah aku makan.....sehinggalah........
Aku masuk MATRIK kat changlun, Kedah...Roomate aku kelantanese..Farah..ngan Ija...Farah yg ajar aku mkn nasi kerabu..TAPI, aku xmakan budu....xdapatla mkn nasi tu..aku ckp kat Farah..Farah reply.."la...oyak ko mokcik tu xsey budu la Fana oiiii"
Hehehe..mana la aku tau bley plak asing2...Kat sana, nasi kerabu sgtlah murah..dua hengget leh dapat..Kali ni...Farah ajar cara makan yg sebenar...mmg sedap hingga menjilat jari.,.Dah hari2 aku bantai nasi kerabu je...manala x sehat camni...Kalau hari Rabu..mesti g PMC(pasar malam changlun)..byk gerai jual nasi kerabu...pilihla mana berkenan di hati...dah mcm2 jenis nasi kerabu aku rasa..dr warna kuning sampai ke biru...kat kafe C sedap n murah...kat PMC ada satu gerai tu..mmg murah n sedap..sempoi je balut newspaper je...Sampai dah dapat bezakan mana rasa yg lagi sedap...best2....pastu xde dah aku mkn nasi kerabu....dekat dua tahun gak..sbb aku masuk UNIMAS...sehinggalah.....

kak zie blanja kat depan arif hotel tu..nasi kerabu burung puyuh..kami pi beramai2...bak kata MENTOR, "BETOL2 HO LIAO!"sedapnya!!!!!2tahun xjumpa nasi kerabu.....licin pinggan tau x...hehehehe...pastu teringin lagi....pegi gak lagi esoknye..bengong...kali ketiga...ngan kak zie lg...gg blanja..hahaha...gila nasi kerabu dah aku...pastu..hsemate aku tanye.."habis tu, dia campur budu ke?awk kn xmkn budu..."aku jawabla..tah..dah lapar sgt...gaul2 je semua tanpa memikirkan kehadiran budu...sedap je aku mkn....dalam hati.."alamak, aku mkn budu ke?"..hahahah...sudahlah Farhanah...ko dah melantak xigt dunia...baru ko nak pikir yg ko dah termakan budu tu ke?lupakan jelah......hahahaha



*SEDAP TAU NASI KERABU*

5 comments:

mohd hafizi said...

ang p btpa jauh2...kat taz pown ada..dah 2 mrah plk...cm2 lauk ada....tp nk lagi sdap nsik qabu nie ang kna makan dgn dging bakaq...bqu r btoi2 holiau.....huhhu

Irfanmanaf said...

haha.nice story..aku pun suka nasi kerabu..mane best nasi kerabu xde budu..ibarat nasi kandar xde kari la..haha..xsangka ko dah jatuh hati ngan nasi kerabu ea..haha

*Hana* said...

hafizi oiiii
mana la nak tau kat taz pun ada...kalau x holiao, xmau aku mkn!
sengal ngat eh...aku suka ngan teloq masin la...daging ka apa ka..lantak pi la...hahaha

irfan...tula pasal...budu nye pasal...xnk nasi kerabu..last2 makan jugak...hahaha

Irfanmanaf said...

xpe..xsalah pun makan budu..haha..jgn jap g aku tahu kau ketagih budu dah..mcm kes kawan aku..hirup budu dengan sudu buat mcm makan kuah rojak.haha..xhenti aku gelak..haha

*Hana* said...

peliknya!!!kawan aku makan budu ngan spagetti...ni kes spagetti versi pantai timur la ni...huhuhuhuhu